INSTEL
Panel klienta
login:  hasło: 
baner2.jpg
banner_750x100(2).gif
Baner007.jpg
CCTV_B2.JPG
Untitled5.png
Cisco-B4.JPG

Centrala IP PBX

Czym jest Centrala IP PBX i jakie przynosi korzyści?

 

Telefonia IP jest nową generacją rozwiązań telekomunikacyjnych dla małych firm, dużych przedsiębiorstw oraz urzędów. Nie wolno mylić tego rozwiązania z tzw. technologią VoIP, która może być co prawda częścią rozwiązania o nazwie centrala IP PBX, ale służy jedynie obniżeniu kosztów połączeń telefonicznych, opierając się jednak na klasycznych aparatach i centralach telefonicznych, a sieć komputerowa służy jedynie do połączeń między centralami.

Podstawowe cechy i wyróżniki telefonii IP, to:

  • Stosowanie komputera zamiast klasycznej centrali telefonicznej.
  • Do realizacji połączeń telekomunikacyjnych wykorzystuje się istniejące w każdej firmie sieci komputerowe, a nie wydzielone okablowanie telekomunikacyjne.
  • Zamiast klasycznych aparatów telefonicznych, stosuje się telefony IP i/lub odpowiednie aplikacje komputerowe.

Centrala IP PBX to całkowicie nowe i kompleksowe podejście do telekomunikacji - pozbawione wad i ograniczeń, a zwłaszcza wysokich kosztów eksploatacyjnych występujących w przypadku klasycznych rozwiązań PBX. Oferuje ona realizację wszystkich funkcji klasycznej, ale dodatkowo oferuje zupełnie nowe możliwości funkcjonalne.

Telefonia IP to całościowe rozwiązanie składające się z telefonów, elementu o nazwie centrala IP PBX realizowanego jako odpowiednie oprogramowanie komputerowe, sieci komputerowej, bramek głosowych realizujących połączenia pomiędzy systemem telefonii IP a klasyczną siecią telefoniczną lub klasyczną centralą firmy oraz opcjonalnych aplikacji komputerowych.

  • książka telefoniczna;
  • historia połączeń;
  • telekonferencje;
  • telefony bezprzewodowe;
  • faksy;
  • biling;
  • zestawy sekretarsko-dyrektorskie;
  • konsole recepcji firmy.

Centrala IP PBX potrafi jednak realizować funkcje, których brak klasycznym rozwiązaniom:

  • łatwe dodawanie nowych aparatów telefonicznych – po wyjęciu go z opakowania i wpięciu do sieci komputerowej, aparat uzyska pierwszy wolny numer i natychmiast zaczyna działać. W klasycznych, przestarzałych już rozwiązaniach konfiguracja aparatów wymaga interwencji serwisu, najczęściej firmy zewnętrznej;
  • mobilność aparatów telefonicznych – aparat telefoniczny może być wpięty do sieci komputerowej w dowolnym pomieszczeniu, ale również i w innej lokalizacji firmy, zachowując jednocześnie swój numer wewnętrzny, zaprogramowane klawisze szybkiego wybierania czy aplikacje usługowe;
  • funkcja przenośności numeru wewnętrznego – dzięki tej funkcjonalności nie trzeba nawet przenosić aparatu, ale po prostu zalogować się na dowolnym innym aparacie i dzięki temu przenieść wszystkie w/w cechy;
  • zintegrowana obsługa wiadomości głosowych, e-mail oraz faksów;
  • obsługa wszystkich lokalizacji firmy za pomocą jednego, scentralizowanego systemu.

Jakie oszczędności przynosi firmie centrala IP PBX?

  • Oszczędności we wdrożeniu systemu – uniknięcie konieczności instalowania dedykowanego okablowania telekomunikacyjnego oraz wyodrębnionych gniazdek sieci telefonicznej. Centrala IP PBX wykorzystuje, jak wspomniano, istniejącą strukturę sieci informatycznej. Jest to szczególnie istotne, gdy w dużych budynkach stosowane jest światłowodowe okablowanie pionowe o dużej przepustowości na potrzeby sieci komputerowej.
  • Oszczędności w eksploatacji systemu telefonicznego. Te oszczędności są związane z wydatkami na obsługę (naprawy, konserwacje), administrowanie (zarządzanie, niezbędne przekonfigurowania) oraz rozbudowę lub upgrade systemu. W przypadku klasycznej telefonii te zadania muszą być na ogół zlecane firmom zewnętrznym. W przypadku, gdy w firmie jest stosowana centrala IP PBX, do jej obsługi wykorzystywane są popularne w branży informatycznej technologie, a więc może się nią zająć pion IT firmy po ew. krótkim (a więc tanim) przeszkoleniu. Poza tym zakres obowiązków administratora systemu tego rodzaju telefonii jest znacząco mniejszy, bo nie musi się on zajmować problemami związanymi z okablowaniem, sprzętem samej centrali czy przenoszeniem aparatów. Nasze dotychczasowe doświadczenia eksploatacyjne mówią, że jedna osoba jest w stanie poradzić sobie z administracją nawet dużego systemu, składającego się z kilkuset aparatów rozmieszczonych w zupełnie oddzielnych geograficznie miejscach.

Lepsza efektywność i poprawa jakości pracy.

W klasycznym modelu telekomunikacyjnym wiele narzędzi przekazu informacji, takich jak telefon, poczta głosowa, fax czy e-mail są od siebie oddzielone. Za ich integrację, a więc skuteczne ich wykorzystanie i zarządzanie, odpowiada przede wszystkim użytkownik. Jak potwierdzają badania, pracownikowi coraz więcej czasu zajmuje obsługa narzędzi do przekazywania informacji, w jakie wyposażyła go firma. Uniemożliwia to pełne skupienie się na meritum swoich zadań, czyli skuteczne wykorzystanie pozyskanych informacji dla wykonywania zasadniczych czynności, dla których firma go zatrudniła. Centrala IP PBX sprawia, że pracownik staje się łatwiej osiągalny dla innych, ale również może on sprawniej komunikować się z otoczeniem, tak aby skuteczniej wykonywać swoje zasadnicze obowiązki. Wykorzystanie nowych funkcji telefonii IP powoduje, że pracownik będzie spędzał znacznie mniej czasu na próbach dodzwonienia się do współpracowników oraz będzie łatwiej osiągalny zarówno dla nich, jak i dla klientów firmy, co oczywiście przynosi wymierne oszczędności.

INSTEL-Technika Telekomunikacyjna Sp. z o.o.

Biuro

Godziny otwarcia:       

Serwis: Telecom, Business System,   

ul. Stefana Jaracza 55A, 90-251 Łódź
tel.:  42 632 60 00

poniedziałek - piątek

Siemens, Panasonic, inne

wizytówka, mapa(kml)

faks: 42 631 92 04

8:15 - 16:15

tel.: 42 632 60 60

Pozycjonowanie:

Copyright © 2011